כותב |
|
ניט משתמש מתחיל
הצטרף / הצטרפה: 16/04/18
משתמש: מנותק/ת הודעות: 4
|
נשלח בתאריך: 16/10/18 בשעה 12:31 | IP רשוּם
|
|
|
שלום רב,
אני עוסק פטור, מנהל רישום של התקבולים ושל ההוצאות וכן נותן ללקוחות
קבלות לאחר התשלום. ללקוחות מוסדיים אני מגיש דרישת תשלום לפני שהם
מבצעים את התשלום.
לקוח פרטי שלח לי כסף בהעברה בנקאית.
מתברר ששילם מעבר לדרוש ולכן עלי להחזיר לו חלק מהכסף, באותה דרך.
השאלה היא: איך אני מתעד את העברה?
1) בהנחה שכבר כתבתי את הקבלה הראשונה על התקבול המלא, עלי לרשום
קבלה שנייה עם סכום שלילי (ההחזר)?
2) לבטל את הקבלה הראשונה ולרשום קבלה על הסכום שהוא חייב ושילם
בפועל(התקבול המלא פחות ההחזר)?
3) מה התשובה במקרה שלא הייתי כותב מיד את הקבלה הראשונה (על
התקבול המלא)?
קבלה על הסכום שהוא חייב (תקבול פחות ההחזר) או שתי קבלות נפרדות
הראשונה על סכום חיובי והשנייה על סכום שלילי?
תודה מראש,
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
עמוס רואה חשבון מנהל ראשי
רואה חשבון מומחה
הצטרף / הצטרפה: 05/01/08
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1863
|
נשלח בתאריך: 22/10/18 בשעה 10:29 | IP רשוּם
|
|
|
שלום,
דרך המלך, אם כבר הוצאת לו קבלה - היא להפיק קבלה שלילית על ההפרש (האפשרות הראשונה).
אם לא היית כותב מיד את הקבלה הראשונה - היית יכול לשלוח לו חזרה את התשלום העודף ולהוציא מיד קבלה על הסכום נטו, עם כי מסודר יותר להפיק קבלה חיובית מלאה וקבלה שלילית.
בהצלחה.
__________________ עמוס כץ ושות' - משרד רואי חשבון המתמחה בעריכת וביקורת דוחות כספיים לעצמאים וחברות בכל ענפי המשק, לווי עסקים ומלכרים, ייצוג במס הכנסה וטיפול בהחזרי מס לשכירים.
טל. 02-5665122 פקס. 02-5665123
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
|
|