כותב |
|
sir^knigget משתמש מתחיל
הצטרף / הצטרפה: 23/04/17
משתמש: מנותק/ת הודעות: 6
|
נשלח בתאריך: 23/04/17 בשעה 14:59 | IP רשוּם
|
|
|
שלום רב,
בשנים האחרונות עבדתי כמו עצמאי, אך רשמית הייתי רשום כשכיר תחת עסק שלא בבעלותי וקיבלתי דרכו תשלומים מלקוחות, הוצאתי חשבוניות מס וכו'.
בתקופה זו אני מעוניין לפתוח עוסק מורשה ולהתנהל עצמאית.
מספר שאלות:
1. אני נוהג לשהות תקופות ארוכות בחו"ל - האם יש מגבלה כלשהי שמצריכה ממני להיות פיזית בארץ?
את התיקים אני יכול לפתוח כשאני בארץ. הבנתי שאפשר לשלוח חשבוניות מס אלקטרוניות, ושאת התשלומים למע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי אפשר לעשות דרך האינטרנט.
2. האם באמת יש צורך בחוזה שכירות או בעלות על עסק? אני לא מעוניין בכלל להחזיק בבית עסק פיזי, לצורך העניין ה"משרד" שלי הוא בתי קפה וכתובת המגורים שלי משתנה מעת לעת.
3. אין לי "תעודת מקצוע" כי את המקצוע למדתי במהלך השירות בצה"ל ומעולם לא הזדקקתי ללימודים אקדמאיים. למישהו אכפת בכלל?
4. האם באמת דרוש חוזה התקשרות עם לקוח ראשון בזמן פתיחת התיקים? מה אם הלקוח הבא יהיה רק עוד מספר חודשים?
5. עד כמה דיווח צפי הכנסה צריך להיות מדויק? ההכנסות שלי עד היום היו מאוד שרירויות ועונתיות, היו שנים עם המון והיו שנים עם מעט.
אודה מאוד על תשובות!
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
עמוס רואה חשבון מנהל ראשי
רואה חשבון מומחה
הצטרף / הצטרפה: 05/01/08
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1863
|
נשלח בתאריך: 23/04/17 בשעה 20:08 | IP רשוּם
|
|
|
שלום רב,
1) אין מגבלה על שהיה פיזית בארץ. עם כי נדרשת כתובת קבועה בישראל לקבלת דברי דואר. אכן ניתן להפיק מסמכים ממוחשבים, ולבצע את התשלומים למס הכנסה מע"מ וביטוח לאומי דרך האינטרנט.
מעבר לכך, קח בחשבון שאם תקופות השהייה בחו"ל ארוכות מאוד יתכן ותוכל לטעון שהינך תושב חוץ שלא חייב בישראל במס על הכנסות שמקורן אינו בישראל.
2) אם אין חוזה שכירות כמובן שלא צריך להמציא כזה.
3) כנ"ל, מצרפים רק אם יש.
4) כנ"ל - מצרפים רק אם יש.
5) עד כמה שניתן, ברור שמדובר בתחזית בלבד. הדבר ישפיע הן על המקדמות למס הכנסה, והן על הסיווג כעוסק פטור/מורשה.
ככל ותרצה לקבל מאיתנו שירותים, נשמח לסייע לך הן בפתיחת התיקים והן בהגשת הדיווחים לרשויות.
בהצלחה.
__________________ עמוס כץ ושות' - משרד רואי חשבון המתמחה בעריכת וביקורת דוחות כספיים לעצמאים וחברות בכל ענפי המשק, לווי עסקים ומלכרים, ייצוג במס הכנסה וטיפול בהחזרי מס לשכירים.
טל. 02-5665122 פקס. 02-5665123
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
sir^knigget משתמש מתחיל
הצטרף / הצטרפה: 23/04/17
משתמש: מנותק/ת הודעות: 6
|
נשלח בתאריך: 24/04/17 בשעה 15:17 | IP רשוּם
|
|
|
המון תודה על התשובות!
מה המחיר שאתם גובים על שירות פתיחת התיקים בלבד?
אני אדם פרטי ואין לי המון עסקאות כך שלדעתי אחרי פתיחת התיקים אוכל להתנהל לבד.
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
sir^knigget משתמש מתחיל
הצטרף / הצטרפה: 23/04/17
משתמש: מנותק/ת הודעות: 6
|
נשלח בתאריך: 24/04/17 בשעה 15:21 | IP רשוּם
|
|
|
ועוד שאלה שעלתה לי:
עד היום במסגרת העבודה שלי כשכיר בעסק שלא בבעלותי, חילקתי תשלומים גדולים מלקוחות למשכורות קטנות שקיבלתי כל חודש, במטרה לצמצם תשלומים לביטוח לאומי - מכיוון שהם לא עובדים על בסיס שנתי, אלא על בסיס הסכום שמתקבל בחודש.
האם יש דרך לעשות ייעול דומה לזה גם כשעובדים כעצמאי מול לקוחות?
לדוגמא, במצב רגיל אני עשוי לקבל מלקוח תשלום של 50 אלף ש"ח בחודש אחד, לשלם נתח גדול לביטוח לאומי, ולהמשיך לשלם להם גם בחודשים הבאים אפילו אם לא היו רווחים. השאלה היא אם יש דרך לחלק על פני מספר חודשים כדי להימנע מהסיטואציה הזו - ללא הצורך לדרוש מהלקוח מספר תשלומים.
תודה!
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
עמוס רואה חשבון מנהל ראשי
רואה חשבון מומחה
הצטרף / הצטרפה: 05/01/08
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1863
|
נשלח בתאריך: 24/04/17 בשעה 23:53 | IP רשוּם
|
|
|
שלום,
לצורך קבלת הצעת מחיר, הנך מוזמן ליצור איתנו קשר, או למלא את פרטיך בטופס צור הקשר שבאתר (אנא השאר שם, מייל וטלפון). נוכל להציע לך הצעה משתלמת בהחלט.
לגבי שאלתך השניה - התשלומים לביטוח לאומי (להבדיל ממקדמות למס הכנסה) נקבעים לפי הערכה וחישוב שנתיים, ולכן אין צורך 'לחלק' את ההכנסה לצרכי הביטוח הלאומי.
בהצלחה.
__________________ עמוס כץ ושות' - משרד רואי חשבון המתמחה בעריכת וביקורת דוחות כספיים לעצמאים וחברות בכל ענפי המשק, לווי עסקים ומלכרים, ייצוג במס הכנסה וטיפול בהחזרי מס לשכירים.
טל. 02-5665122 פקס. 02-5665123
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
sir^knigget משתמש מתחיל
הצטרף / הצטרפה: 23/04/17
משתמש: מנותק/ת הודעות: 6
|
נשלח בתאריך: 25/04/17 בשעה 17:28 | IP רשוּם
|
|
|
תודה. האם בשירות פתיחת התיקים שלכם ניתן להשתמש גם ללא נוכחות פיזית, לדוגמא כשאני בחו"ל? הבנתי שניתן הכל באמצעות נציג.
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
עמוס רואה חשבון מנהל ראשי
רואה חשבון מומחה
הצטרף / הצטרפה: 05/01/08
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1863
|
נשלח בתאריך: 25/04/17 בשעה 17:59 | IP רשוּם
|
|
|
sir^knigget כתב:
תודה. האם בשירות פתיחת התיקים שלכם ניתן להשתמש גם ללא נוכחות פיזית, לדוגמא כשאני בחו"ל? הבנתי שניתן הכל באמצעות נציג. |
|
|
כן,
ניתן.
__________________ עמוס כץ ושות' - משרד רואי חשבון המתמחה בעריכת וביקורת דוחות כספיים לעצמאים וחברות בכל ענפי המשק, לווי עסקים ומלכרים, ייצוג במס הכנסה וטיפול בהחזרי מס לשכירים.
טל. 02-5665122 פקס. 02-5665123
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
sir^knigget משתמש מתחיל
הצטרף / הצטרפה: 23/04/17
משתמש: מנותק/ת הודעות: 6
|
נשלח בתאריך: 25/04/17 בשעה 19:14 | IP רשוּם
|
|
|
מעולה.
במידה ובמהלך הביקור הקרוב בארץ עוד לא החלטתי סופית, אילו דברים כן צריך להכין מראש במידה ואני מחליט לבצע תהליך כזה מחו"ל?
לדוגמא, צילום תעודת זהות, שיקים וכו'?
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
עמוס רואה חשבון מנהל ראשי
רואה חשבון מומחה
הצטרף / הצטרפה: 05/01/08
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1863
|
נשלח בתאריך: 26/04/17 בשעה 09:10 | IP רשוּם
|
|
|
sir^knigget כתב:
מעולה.
במידה ובמהלך הביקור הקרוב בארץ עוד לא החלטתי סופית, אילו דברים כן צריך להכין מראש במידה ואני מחליט לבצע תהליך כזה מחו"ל?
לדוגמא, צילום תעודת זהות, שיקים וכו'? |
|
|
הנך מוזמן לעיין במדריך המפורסם באתר העוסק בפתיחת עסק חדש: מדריך לפתיחת עסק חדש. בהצלחה.
__________________ עמוס כץ ושות' - משרד רואי חשבון המתמחה בעריכת וביקורת דוחות כספיים לעצמאים וחברות בכל ענפי המשק, לווי עסקים ומלכרים, ייצוג במס הכנסה וטיפול בהחזרי מס לשכירים.
טל. 02-5665122 פקס. 02-5665123
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
sir^knigget משתמש מתחיל
הצטרף / הצטרפה: 23/04/17
משתמש: מנותק/ת הודעות: 6
|
נשלח בתאריך: 28/04/17 בשעה 11:11 | IP רשוּם
|
|
|
בדקתי לגבי הגשת דו"ח מס שנתי באופן מקוון, ולפי המידע שראיתי, חובה גם להגיש עותק חתום פיזית למשרד.
האמנם כך?
האם ניתן להגיש את הדו"ח דרך האינטרנט בלבד ולסגור עניין?
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
עמוס רואה חשבון מנהל ראשי
רואה חשבון מומחה
הצטרף / הצטרפה: 05/01/08
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1863
|
נשלח בתאריך: 30/04/17 בשעה 08:37 | IP רשוּם
|
|
|
sir^knigget כתב:
בדקתי לגבי הגשת דו"ח מס שנתי באופן מקוון, ולפי המידע שראיתי, חובה גם להגיש עותק חתום פיזית למשרד.
האמנם כך?
האם ניתן להגיש את הדו"ח דרך האינטרנט בלבד ולסגור עניין? |
|
|
שלום,
אמנם בכוונת רשות המסים לעבור ולהיות "רשות ללא נייר" באופן שלא יהיה צורך להגיש עותק פיזי, אולם כיום זהו אינו המצב ועדיין צריך להגיש את העותק הפיזי במשרדי פקיד השומה.
בהצלחה
__________________ עמוס כץ ושות' - משרד רואי חשבון המתמחה בעריכת וביקורת דוחות כספיים לעצמאים וחברות בכל ענפי המשק, לווי עסקים ומלכרים, ייצוג במס הכנסה וטיפול בהחזרי מס לשכירים.
טל. 02-5665122 פקס. 02-5665123
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|