כותב |
|
הלנה משתמש מתחיל
הצטרף / הצטרפה: 04/01/17
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1
|
נשלח בתאריך: 04/01/17 בשעה 21:20 | IP רשוּם
|
|
|
שלום,
לפני 3.5 שנים חזרתי אחרי לימודים ועבודה בחול. קיבלתי תעודת תושב חוזר
בה רשום: שהות בחול 3-5 שנים. (בחישוב שעשו בזמנו, יצא כ3.5 שנים כי
חזרתי לארץ בחופשות קיץ). נשאר לי חשבון בחול, ואני רוצה לדעת מה יקרה
כשאני אעביר את הכסף לארץ ( כ 200,000 שח). האם יהיה עלי להציג
מסמכים והוכחות כלשהן? עד איזה סכום ניתן להעביר?
במקרה ואני מעבירה את הכספים ישר לחשבונם של מוכרי הדירה אותה
ברצוני לרכוש, האם עדין יפנו אלי עם שאלות?
תודה רבה,
הלנה.
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
עמוס רואה חשבון מנהל ראשי
רואה חשבון מומחה
הצטרף / הצטרפה: 05/01/08
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1863
|
נשלח בתאריך: 05/01/17 בשעה 08:33 | IP רשוּם
|
|
|
הלנה שלום,
ראשית, יש לציין כי לפי התיאור אינך זכאית להטבות המס של תושבים חוזרים.
למעשה, אף אם נחשבת לתושבת חוץ במהלך השהות בחו"ל - כיום הינך חייבת במס ובדיווח בישראל בגין החשבון הזר.
בהמשך לשאלתך - באווירה הבנקאית היום ולאחר שפורסמו הוראות מתאם הרגולטור - ישנה סבירות גבוהה מאוד כי הבנק יבקש מסמכים והסברים הנוגעים להעברת הכספים מהחשבון הזר, זאת גם אם יועבר ישירות לחשבונם של מוכרי הדירה.
יתכן ואף שהבנק ידרוש הצהרה של רואה חשבון שהכספים מדווחים כנדרש בישראל (היו מקרים לא מעטים שהבנק דרש הצהרה שכזו מלקוחותינו).
לכן, ככל וחשבון הבנק אינו מדווח בישראל, מומלץ להסדיר את הסוגיה בטרם העברת הכספים. משרדנו מתמחה בסיוע במקרים דומים. במידת הצורך תוכלי לתאם פגישת ייעוץ במשרדנו ללא התחייבות.
בהצלחה.
נערך על ידי עמוס רואה חשבון - 05/01/17 בשעה 08:34
__________________ עמוס כץ ושות' - משרד רואי חשבון המתמחה בעריכת וביקורת דוחות כספיים לעצמאים וחברות בכל ענפי המשק, לווי עסקים ומלכרים, ייצוג במס הכנסה וטיפול בהחזרי מס לשכירים.
טל. 02-5665122 פקס. 02-5665123
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
|
|