כותב |
|
סוזי84 משתמש מתחיל
הצטרף / הצטרפה: 03/01/16
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1
|
נשלח בתאריך: 03/01/16 בשעה 21:04 | IP רשוּם
|
|
|
ערב טוב
אני שכירה שמעוניינת להתחיל לעבוד מהבית במכירת עוגות.
היות ואני לא יודעת להעריך את ההכנסות אני מבינה שאני יכולה לפתוח תיק עוסק
פטור במע״מ ומשם ללכת למס הכנסה וביטוח לאומי.
מקריאה באינטרנט הבנתי שאני יכולה לנהל את ההכנסות וההוצאות בעצמי ומספיק
רק שהוציא פנקס קבלות.
יש לי כמה שאלות:
1. כיצד מתבצע הדיווח למס הכנסה על הכנסה נוספת כעצמאית? האם הדיווח הוא
חודשי או שנתי?
2. האם אני צריכה להוציא אישור מסויים לדרגות חישוב המס? ואם כן איך אוכל
לעשות זאת בהנחה שאני רק מתחילה ולא יודעת את סכום ההכנסה הנוספת?
3. אני מחוייבת בתשלום מקדמות מס הכנסה?
4. אני מחוייבת בתשלום ביטוח לאומי מעבר למה שמשולם בתלוש השכר ?
אשמח לקבל כל מידע מפורט אחר שיעזור לי בקידום הנושא
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
עמוס רואה חשבון מנהל ראשי
רואה חשבון מומחה
הצטרף / הצטרפה: 05/01/08
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1863
|
נשלח בתאריך: 03/01/16 בשעה 23:51 | IP רשוּם
|
|
|
סוזי שלום.
ראשית כל - כנראה הבנת לא נכון. לא מספיק לנהל פנקס קבלות.
תוכלי לקרוא כאן - מדריך לעוסק פטור אודות חובות ניהול הספרים של העוסק הפטור.
1+3) הדיווח למס הכנסה הוא על בסיס שנתי, באמצעות הגשת דוח שנתי. עם זאת כתלות בגובה ההכנסות יהא עליך לשלם מקדמות (אם ההכנסות הצפויות נמוכות מאוד יהיה ניתן אף לבטל את המקדמות)
2) לא תצטרכי להוציא אישור למדרגות מס. נושא צפי ההכנסות רלוונטי רק לעניין המקדמות. אם קשה לאמוד את ההכנסות בתחילת הדרך תוכלי לעדכן את הצפי במהלך השנה.
4) כן, עצמאי מחויב בתשלומים לביטוח לאומי בגין הכנסותיו כעצמאי.
כאמור - אנו ממליצים לך לקרוא את המדריך לעוסק פטור דלעיל.
וכן לקרוא את העמוד הבא העוסק שירותי פתיחת עסק לעוסק פטור.
משרדנו מטפל בעוסקים פטורים במגוון רחב של עסקים. במידה והדבר רלוונטי תוכלי ליצור איתנו קשר בטלפון או בטופס דרך האתר.
בהצלחה.
__________________ עמוס כץ ושות' - משרד רואי חשבון המתמחה בעריכת וביקורת דוחות כספיים לעצמאים וחברות בכל ענפי המשק, לווי עסקים ומלכרים, ייצוג במס הכנסה וטיפול בהחזרי מס לשכירים.
טל. 02-5665122 פקס. 02-5665123
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
eufg120 משתמש וותיק
הצטרף / הצטרפה: 15/10/15
משתמש: מנותק/ת הודעות: 30
|
נשלח בתאריך: 05/05/16 בשעה 11:27 | IP רשוּם
|
|
|
שלום,
מתשובתך הבנתי שעוסק פטור צריך לנהל גם ספר תקבולים ותשלומים. ברצוני לשאול באיזה תדירות עליו לרשום את הכנסותיו והוצאותיו בספר? האם מספיק שרואה החשבון יקבל את החומר פעם בשנה לקראת הדו"ח השנתי, ויכניס לתוכנת הנהלת חשבונות את ההכנסות וההוצאות או שהעוסק צריך כל חודש לעשות זאת?
תודה.
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|
עמוס רואה חשבון מנהל ראשי
רואה חשבון מומחה
הצטרף / הצטרפה: 05/01/08
משתמש: מנותק/ת הודעות: 1863
|
נשלח בתאריך: 09/05/16 בשעה 18:15 | IP רשוּם
|
|
|
eufg120 כתב:
שלום,
מתשובתך הבנתי שעוסק פטור צריך לנהל גם ספר תקבולים ותשלומים.
ברצוני לשאול באיזה תדירות עליו לרשום את הכנסותיו והוצאותיו בספר?
האם מספיק שרואה החשבון יקבל את החומר פעם בשנה לקראת הדו"ח
השנתי, ויכניס לתוכנת הנהלת חשבונות את ההכנסות וההוצאות או
שהעוסק צריך כל חודש לעשות זאת?
תודה.
|
|
|
על פי הוראות ניהול הספרים, הרישום בספר תקבולים תשלומים יעשה לא
יאוחר מ-30 ימים מתום החודש שבו בוצעה הפעולה, ולכן לא מספיק
שרואה חשבון יקבל את החומר פעם בשנה כפי שהצעת.
בהצלחה
__________________ עמוס כץ ושות' - משרד רואי חשבון המתמחה בעריכת וביקורת דוחות כספיים לעצמאים וחברות בכל ענפי המשק, לווי עסקים ומלכרים, ייצוג במס הכנסה וטיפול בהחזרי מס לשכירים.
טל. 02-5665122 פקס. 02-5665123
|
חזרה לתחילת העמוד |
|
|